Alla inlägg under december 2014

Av Gabriell - 29 december 2014 10:18

2014, året som utan överdrift varit bland det värsta jag upplevt i mitt liv.

Det finns ingen hejd på hur mycket skit som regnat ner över mig. Hur mycket energi som gått åt, hur mycket känslor som slösats på personer och situationer som inte var värda ett dyft av det.

Man är alltid en del själv i allt som händer och sker, men vissa saker rår man inte över ...

Detta året har varit fyllt av så mycket dåligt att jag inte begriper hur det ens är möjligt.

 

Trots allt dåligt mående, dödsfall, sorg, svek, att inte räcka till för alla, besvikelser och annat så har jag lyckats stå på benen och jag planerar att fortsätta så.

Jag har fått lära mig att min empati för andra inte alltid ses som en bra egenskap...

Det är som det sägs, att i nöden prövas vänner. De viktiga som är värda allt finns vid min sida än. De som inte fanns där kan fortsätta hålla sig undan. De som svek och själva kom på det kan anstränga sig för att visa mig varför jag ens ska bemöda mig om att lägga mer energi på dom.

 

Jag tror på att saker har en mening och jag tror på händelsekedjor. 

Allt som har hänt har trots allt gett mig ett par nya relationer, eller snarare gjort att dessa utvecklats  vilket nog inte hade hänt om allt varit som vanligt. Jag ser fram emot att få se vart dessa leder.

 

2014 har inneburit utveckling och insikter även om det varit tufft. Något har jag förmodligen lärt mig och det kommer säkert klarna då jag fått distans till allt.

2015 blir en omstart för mig där jag kan få tillbaka lugnet och glädjen Och förmågan att lita på människor igen.

Jag har aldrig sett fram emot nyår som jag gör just nu!

bara 2 dagar kvar...

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

{\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fch


Ovido - Quiz & Flashcards