Alla inlägg under maj 2010

Av Gabriell - 21 maj 2010 22:38

En dag som började underligt på mer än ett sätt..


Ser iaf ut som kazca flyttar snart nu, är med blandade känslor som jag tänker på det..

Min vackra vackra flicka med de snälla ögonen som bara vill alla väl, har hunnit fästa mig enormt vid henne under de här två åren och det kommer bli en jobbig separation,men det är ett måste.

 

Annars har dagen varit lugn och jag har haft otroligt mycket energi så Nathalie släpade med mig till österåsen och vi tog en promenad i solen, var otroligt skönt och jag skulle faktiskt kunna tänka mig en vända till nu ikväll men hon var för trött.

Nyss hemkommen från min vackra fru också, kramades med både Jacka och 4 otroligt söta kattungar, jag är kär!

Sen att Frun hade kort kort kvällen till ära gjorde inte saken sämre ;)

 

Känner mig rastlös till max och vill att det ska hända något, typ helst nu!

Kommer börja klättra på väggarna snart om jag inte hittar ett sätt att få utlopp för all inneboende energi som pyser över.

Längtar massor till söndag också, ska ha en heldag med världens bästa Anna och hennes kamera sen får vi se hur/var det hamnar .

Nej dags för min vän spotify och en full tvättmaskin.

Av Gabriell - 20 maj 2010 22:22

Det absolut värsta jag vet är falska,lismande människor!

Tro inte för en sekund att jag inte genomskådat dig.

Tro inte för en sekund att du är min vän.

Tro inte för en sekund att du kan vinna.

Tro inte för en sekund att jag glömmer.

Du har gett dig in i en lek som du inte hanterar...

Du gjorde det ödesdigra misstaget att ge dig på min vän,och det var din största tabbe!

Jag kan leken och jag är duktig på den, så lilla du bered dig på att jag kommer sänka dig och jag ger inte upp förrän du inser att det nog var en dålig idè att ha mig på fel sida....

 

Annars en kanondag om än väldigt lång, har spenderat ungefär 12 timmar i en bil så är lite trött i skallen.

Som vanligt då jag är övertrött så blir jag speedad istället och hittar tusen trevligare saker att göra än just sova!

Just nu är det spotify,trevliga samtal och svarande på ett gäng mail!

Solen skiner fortfarande och jag trivs....

Av Gabriell - 13 maj 2010 12:04

Sovit extremt länge inatt och det behövdes för nu är jag inte yr i skallen längre, inte yr av trötthet iallafall.

Mina dagar blir underligare och underligare men ett lugn har infunnit sig, ett ovanligt men skönt lugn som gör mej mindre otrygg i allt det overkliga.

 

Hälsade på min älskade Fanny bunny igår, hon är verkligen guld värld..det finns bara en som henne och jag är otroligt lycklig över att ha henne i mitt liv.

Hon har förmågan att utföra det omöjliga, att strukturera upp mina röriga tankar och det mina vänner är inte ett lätt jobb!

Jag vill inte påstå att jag är mindre förvirrad men jag är iallafall mer säker på vad jag vill och vad jag tänker...

Ingenting känns omöjligt längre och det finns så oerhört mycket jag vill göra just nu, kanske dags att börja agera..

Av Gabriell - 10 maj 2010 21:47

Jag ger upp nu....

Kanske dags att börja tänka på mig själv lite också och inte satsa all energi på alla runt mig även om det är något jag gör med glädje, men när det kommer till en punkt där jag endast får en känsla av tomhet som gensvar då väljer jag att kliva av..

Även jag har ett läge där det tar tvärstopp och där är jag nu.

Att ta upp kampen mot sig själv är tufft men jag är i ett läge där det känns som en nödvändighet om jag någonsin ska få ro..

Besökte min kloka fru ikväll som faktiskt sparkade på mig lite, tror det behövdes för att saker ska kunna klarna, men jag är fortfarande rädd...

Världen snurrar lite för fort nu och jag hinner inte riktigt med i svängarna och det bekymrar mig, jag vill ha kontroll över vad som händer.

Sanningen är trots allt att jag mår helt fantastiskt just nu och det kanske är där jag borde börja...

Av Gabriell - 8 maj 2010 12:40

En mycket underlig och oväntad natt.....

Just nu är jag ungefär som en duracell kanin på speed, är helt utmattad  i kroppen men huvudet vill något helt annat så jag klarar inte att vara stilla i mer än 2 minuter åt gången.

Att sova är helt överskattat , finns så mycket annat som jag hellre gör, tex att se solen gå upp klockan 5 på morgonen. Undra om man tappar förståndet helt av för lite sömn, men en galen människa kan ju inte hållas ansvarig för sina handlingar vilket innebär att om detta fortsätter så kan jag göra precis vilka galenskaper jag vill!

Jag är ledig hela helgen så hade faktiskt kunnat sova igen lite förlorad sömn men jag få inte ro i kroppen att lägga mig ner och försöka.......

Av Gabriell - 7 maj 2010 11:05

Såg fram emot att sova länge idag men tji fick jag, är hur trött som helst men vad hjälper det då man inte ha ro i hjärnan att sova, och blir väckt av drömmar som gör det omöjlighet att slappna av och somna igen, det här börjar  bli extremt tokfrustrerande!


Hamnade framför alla tidningar jag måste kolla igenom på nätet varje morgon och fastnade vid en artikel om en 35 årig mamma som igår morse blev dödad av sin fd, pappan till hennes två barn mitt framför deras ögon...

Såna saker gör ont i mig, jag lever mig in i barnens skräck och förtvivlan.

Som vanligt börjar jag analysera och fundera på vad som utlöser en sån extrem händelse...Är det möjligt att älska en människa så mycket att man hellre ser denne död  och borta för alltid än att leva med den enorma saknad och smärta som kan uppstå då man blir övergiven och måste se personen dagligen, Eller är det helt enkelt så att det är en ond människa som hatar så enormt att han vill ha henne död.Kan iofs även vara så att det är en sjuk person som skulle behöva hjälp.

Jag försöker alltid förstå hur människor fungerar, men ibland är det svårt att greppa.

 

Nog om hemska saker nu, har spotify på som vanligt och de som känner mej vet att jag lätt fastnar vid låtar jag tycker om och gärna nöter ut dessa.

Senaste dygnets låt är "whiskey lullaby" med  Brad Paisley, råkade höra den igår och nåt fick mej att fastna, jag brukar liksom inte lyssna på country i vanliga fall men den låten är verkligen fin.

 

Solen skiner ute och jag ska absolut ge den en returmatch idag!

Borde faktiskt hoppa in i duschen så jag kommer iväg och kan gratta min söta mamma på hennes födelsedag så jag avviker en stund.

 

 

Av Gabriell - 6 maj 2010 22:24

Har tävlat med solen idag om vem som strålar mest och JAG vann!

 

En intensiv dag i alla avseenden men otroligt trevlig!

Världens bästa arbetskompisar, underbara brudar, nice musik, 30 mils bilkörning, förvirrade samtal...Kan det bli bättre?

Sen att dagen började med tokstress för att jag var tidsoptimst som vanligt försämrade den inte. Mer kaosartad i hjärnan är vanligt vilket innebar att jag springer som en galning ut till bilen, startar den och känner att något känns väldigt konstigt då jag trycker ner kopplingen.....kanske bra att komma ihåg att ta på sig skorna innan man går ut....Men men arbetskompisarna fick sig ju ett gott skratt iaf.

Mina dagar blir mer och mer underliga men jag trivs.

Nu åter nerbäddad i min säng med spotify på, kan det bli bättre?

 

 

Av Gabriell - 6 maj 2010 10:07

Har svårt att släppa taget om sängen idag, är så varmt och skönt under täcket , laptopen i knät, Winnerbäck i öronen och en enorm bunt röriga tankar som snurrar ikapp med varandra.

Måste tyvär bryta den trevliga stund som jag faktiskt har just nu och sätta lite fart så jag hinner iväg och göra allt jag ska på jobbet, blir en lång dag med varierande innehåll.

Måste bara ligga kvar en liiiten stund till ....

Föresten, var till Maria och färgade håret i måndags, red storm som jag suktat efter så länge återfinns numera i mitt hår och jag är verkligen hur nöjd som helst, älskar den!

Tack Maria, du är bäst!

Nej det här går verkligen inte, måste verkligen göra mej klar att åka iväg nu..

Önskar alla jag tycker om en helt fantastisk dag!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

{\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fch


Skapa flashcards