Direktlänk till inlägg 6 april 2014

It's hard to look innocent when I got cookie crumbs all over my face.

Av Gabriell - 6 april 2014 13:55

Och nu blir det reklamfilm! Eller njae,lite kakreklam bara.

Är sen några år en buzzador eftersom jag gillar att testa nya saker. Ett rätt trevligt koncept faktiskt.

Denna gånga ska jag testa och buzza en ny sorts kakor som ska lanseras i Sverige.

Filipinos heter dessa små sötnosar som ser ut som minimunkar men är krispiga små kex med chokladöverdrag.

Filipinos-kexen är inspirerade av "rosquillokex"som tillverkas i Filippinerna, därav namnet.

Ett spanskt företag som heterArtiach började tillverka kexen för 50 år sedan och la till sin egen lilla twist genom att doppa dom i choklad.

Så nu mina vänner ska även vi i Sverige få smaka dessa.

Kexen finns med överdrag av antingen mjölkchoklad eller vit choklad. De med mölkchoklad är ljusa kex och de med vit choklad är chokladkex,och jag kan på en gång säga att vit choklad är min favorit!

Kexen är jättegoda tycker jag,söta till både utseeende och smak. Lagom storlek då sötsuget slår till.

Priset kommer vad jag förstått att ligga runt 13 kr för ett paket.


Små och söta  

 


 

#Buzzador #Cookies #nomnom #chocolate #vit choklad #Filipinos #Reklam #Testperson #Fika #minimunkar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 29 december 2014 10:18

2014, året som utan överdrift varit bland det värsta jag upplevt i mitt liv. Det finns ingen hejd på hur mycket skit som regnat ner över mig. Hur mycket energi som gått åt, hur mycket känslor som slösats på personer och situationer som inte var vär...

Av Gabriell - 8 april 2014 23:04


Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om besvikelser,trötthet och lågvattenmärken men jag orkar inte ödsla mer av min energi på sånt idag så jag låter helt enkelt bli det. Att skriva av sig är bra men ibland så är det bättre att bara vara tyst....

Av Gabriell - 5 april 2014 17:43

Fortsättning på mitt köksprojekt. Jag var som sagt rätt less på min oljade ekskiva som inte längre var oljad utan bara sliten och grå vilket resulterade i att den blev fulare och fulare ju mer vatten som kom på den. Inte så vacker som ni ser nedan....

Av Gabriell - 26 mars 2014 17:14

Då börjar vi om igen då och ser om inspiration, tid och lust finns till att hålla igång bloggandet denna vända! Mycket har hänt och tiden är som alltid i mitt liv en bristvara. Järnen i elden är många, drömmarna är många, planerna är många, tankarn...

Av Gabriell - 8 maj 2013 14:15


Jag sitter med min laptop i knät och skriver uppsats i psykologi om kris kontra depression då verkligheten slår ner i mig.Kris! Det är ju precis det jag upplever nu, en utvecklingskris.Jag har ett tag vandrat omkring och mått sådär vill-inte-kliva-ur...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

{\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fch


Ovido - Quiz & Flashcards