Alla inlägg under maj 2012

Av Gabriell - 11 maj 2012 10:31

Vaknade av regn som slog mot fönstret imorse. Bara att kliva upp, trotsa vädret och ge sig av mot skolan ändå. Som om inte det var nog så har jag ont i halsen också! Jag har inte tid att bli sjuk nu, inte tid alls så jag tror jag låter bli det helt enkelt! Med ren viljestyrka kommer man långt.

Tycker att värmen och solen kan komma nu, jag är trött på grått, blött och kallt. Vill kunna ha picnic i parken och njuta av solen.

Nej dags att ta tag i den utredande uppsatsen som jag måste ha klar innan söndag då jag ska jobba och innan jag ska skjutsa Kicki och hämta bordet hon fått tag på.

 

Av Gabriell - 10 maj 2012 20:11

Nu är terminsavslutningen skrämmande nära, bara två veckor kvar och jag har haft lite panik över eftersläpande uppgifter men känner mig lite lättade idag efter att ha fått en hel del gjort. Har idag även sökt höstens kurser. Blev övertalad av en lärare att fortsätta läsa mer samhällskunskap och internationella relationer. Eftersom han är en helt fantastisk lärare med en övertro på mina förmågor så föll jag till föga och gjorde som han sa. Det är en häftig känsla när man har människor som ser ens förmågor då man inte gör det själv, mitt självförtroende växte en del idag!

Att börja plugga igen var ett av de bästa beslut jag tagit på väldigt länge. Det är såå kul och jag längtar som tokig efter att kunna söka in på universitetet till våren och satsa på det jag vill. Det är helt fantastiskt roligt att lära sig nya saker, betydligt roligare idag när det inte är ett tvång utan helt och hållet lust!

 

Annars flyter livet på och saker faller på plats en efter en. Önskningar och drömmar har slagit in och saker blir bättre och bättre. Jag hoppas att allt annat jag drömmer om också blir verklighet inom en snar framtid för då är livet komplett!
Jag har börjat promenera igen, vilket är ett suveränt sätt att rensa skallen från alla tankar och måsten som är lagrade där och det är skönt nu när jag har en miljard saker att göra innan skolan slutar.

Det enda jag saknar just nu är sommar, värme, roligheter och min Älskling!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

{\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fch


Ovido - Quiz & Flashcards