Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

You learn..

Av Gabriell - 10 maj 2012 20:11

Nu är terminsavslutningen skrämmande nära, bara två veckor kvar och jag har haft lite panik över eftersläpande uppgifter men känner mig lite lättade idag efter att ha fått en hel del gjort. Har idag även sökt höstens kurser. Blev övertalad av en lärare att fortsätta läsa mer samhällskunskap och internationella relationer. Eftersom han är en helt fantastisk lärare med en övertro på mina förmågor så föll jag till föga och gjorde som han sa. Det är en häftig känsla när man har människor som ser ens förmågor då man inte gör det själv, mitt självförtroende växte en del idag!

Att börja plugga igen var ett av de bästa beslut jag tagit på väldigt länge. Det är såå kul och jag längtar som tokig efter att kunna söka in på universitetet till våren och satsa på det jag vill. Det är helt fantastiskt roligt att lära sig nya saker, betydligt roligare idag när det inte är ett tvång utan helt och hållet lust!

 

Annars flyter livet på och saker faller på plats en efter en. Önskningar och drömmar har slagit in och saker blir bättre och bättre. Jag hoppas att allt annat jag drömmer om också blir verklighet inom en snar framtid för då är livet komplett!
Jag har börjat promenera igen, vilket är ett suveränt sätt att rensa skallen från alla tankar och måsten som är lagrade där och det är skönt nu när jag har en miljard saker att göra innan skolan slutar.

Det enda jag saknar just nu är sommar, värme, roligheter och min Älskling!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriell - 29 december 2014 10:18

2014, året som utan överdrift varit bland det värsta jag upplevt i mitt liv. Det finns ingen hejd på hur mycket skit som regnat ner över mig. Hur mycket energi som gått åt, hur mycket känslor som slösats på personer och situationer som inte var vär...

Av Gabriell - 8 april 2014 23:04


Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om besvikelser,trötthet och lågvattenmärken men jag orkar inte ödsla mer av min energi på sånt idag så jag låter helt enkelt bli det. Att skriva av sig är bra men ibland så är det bättre att bara vara tyst....

Av Gabriell - 6 april 2014 13:55

Och nu blir det reklamfilm! Eller njae,lite kakreklam bara. Är sen några år en buzzador eftersom jag gillar att testa nya saker. Ett rätt trevligt koncept faktiskt. Denna gånga ska jag testa och buzza en ny sorts kakor som ska lanseras i Sverige....

Av Gabriell - 5 april 2014 17:43

Fortsättning på mitt köksprojekt. Jag var som sagt rätt less på min oljade ekskiva som inte längre var oljad utan bara sliten och grå vilket resulterade i att den blev fulare och fulare ju mer vatten som kom på den. Inte så vacker som ni ser nedan....

Av Gabriell - 26 mars 2014 17:14

Då börjar vi om igen då och ser om inspiration, tid och lust finns till att hålla igång bloggandet denna vända! Mycket har hänt och tiden är som alltid i mitt liv en bristvara. Järnen i elden är många, drömmarna är många, planerna är många, tankarn...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

{\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fch


Ovido - Quiz & Flashcards