Alla inlägg den 5 april 2014

Av Gabriell - 5 april 2014 17:43

Fortsättning på mitt köksprojekt. Jag var som sagt rätt less på min oljade ekskiva som inte längre var oljad utan bara sliten och grå vilket resulterade i att den blev fulare och fulare ju mer vatten som kom på den.

Inte så vacker som ni ser nedan.


 

Såg någonstans en bild på en mörkbrun/svartbetsad bänkskiva som jag tyckte var skitsnygg, så jag beslutade att en sån vill jag ha!
Sagt och gjort. Iväg bar det till Bauhause för att köpa bets och hårdvaxolja.

Slipade bara lite lätt och tänkte att det borde vara bättre att pensla på betset istället för att använda trasa,men kan informera om att så inte är fallet. Använd trasa för det blir mycket bättre!

Detta är resultatet efter första varvet bets.


 


Valde ändå att betsa ett lager till då det var ganska flammigt på vissa ställen där skivan var mer sliten.

Efter betsningen så körde jag två lager hårdvaxolja, på burken står 2-3 varv men jag har dåligt tålamod så jag körde på 2.

Voila! Resultatet nedan och jag är jättenöjd!

 


Det enda som återstår är att lägga nytt silikon vid kakelkanten,men det överlåter jag åt min kära sambo.


Nästa projekt i huset blir sovrummet och min walk in closet.Tapeter är införskaffade och färgprov köptes idag så det går framåt.

Vill ju ha ett vackert hem åt alla mina skor.

#renovering #betsa #köksbänk #skor #mörkbrunt #hårdvaxolja #förnya

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

{\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fch


Ovido - Quiz & Flashcards